Verslag van strokeplaykampioenschap senioren 2018

Elk jaar wordt begin augustus het strokeplaykampioenschap voor de senioren gehouden (zonder handicapverrekening).

Als trouwe deelnemer aan de seniorengolf op woensdag vroeg ik mij af hoe ik mij daar het beste op kon voorbereiden, immers grove fouten maken en strafslagen oplopen zijn funest bij deze wedstrijdvorm. Relaxed spelen en weinig risico’s nemen dus.

Onze vakantie was al gepland in de 2 weken daarvoor. Normaliter spelen we dan geen golf, maar deze keer hebben we de golfspullen toch maar mee genomen. Aangezien de vakantiebestemming Zwitserland was, werd het dus een “hoogtestage”.

Na thuiskomst heb ik nog een keer de scores bij de senioren van de afgelopen weken bestudeerd, en voor mij was Laurens weer duidelijk favoriet (winnaar 2017). Dus kon ik zonder de druk van de favorietenrol van start.

Gelukkig was de hittegolf net voorbij en speelden we onder vrijwel ideale omstandigheden (alleen de wind was nogal sterk). Mijn eerste 3 holes gingen allemaal in par, dus dat gaf al een goed gevoel. Mijn flightgenoten Trudy en Jan bleven ook heel relaxed en dat hielp natuurlijk om de 18 holes soepel uit te spelen.

Na afloop had ik weliswaar een goed gevoel, maar geen idee hoe de rest het had gedaan. Na een tijdje kwamen op het terras wel wat geruchten op gang dat er door de kanshebbers niet zo goed gescored was…..

Wedstrijdleider Jac kwam uiteindelijk met de “verlossende” uitslag:

1. Ruut Wermeling              77 slagen
  2. Ton van Boven               83 slagen
  3. Dick Kleine Deters          84 slagen

Alle 3 werden we verblijd met een fles wijn en uiteraard de nodige felicitaties. Jac sloot het geheel feestelijk af met de mededeling dat de winnaar een stukje moet schrijven over deze geweldige uitdagende wedstrijd. Bij deze.

Ik wil graag afsluiten met niet alleen de wedstrijdleiding en de horeca te bedanken maar ook alle deelnemers zonder wie deze wedstrijd niet gehouden had kunnen worden!

Ruut