W&E-België tegen Nederland zondag 3 juli 2022

Op een mooie zonnige zondag in juli stond de derby der lage landen of te wel de oranje leeuw tegen de rode duivel op het programma. De Belgische leden van leden van Golfcentrum Roosendaal en Golfvereniging de Stok speelde tegen de Nederlandse leden en velen waren in de kleuren van het spelende land verkleed. Het speltype was Foursome Stableford en dit was voor sommige een nieuwe spelvorm, welke zeer goed ervaren was.

Naast het spelen voor Stableford punten waren er extra speelelementen toegevoegd. Op hole 2 werd beat the pro gespeeld. Door de wisselende wind omstandigheden en vooral het goede spel van de deelnemers waren er veel teams die golfpro Jean Pierre versloegen en hierdoor 3 bonuspunten verdienden.

Naast beat the pro was er de mogelijkheid om extra punten, 18 in totaal, te verdienen door vragen goed te beantwoorden. Er waren 9 vragen over Nederland en 9 vragen over België welke varieerden van golfvragen, etensvragen, geschiedenisvragen en algemene vragen. Hier werd door de teams wisselend gescoord, maar had wel een behoorlijke invloed op de eindstand. Geïnteresseerd in de vragen en antwoorden, klik hier.

Na binnenkomst van de laatste flight zijn de kaarten en de vragen gecontroleerd. Onder het genot van een lekker drankje en zonnetje werd de prijsuitreiking op het terras gedaan. De teams met de meeste Stableford punten waren voor Nederland Team NL 8 (Dorien en Kees van Someren) en voor België Team BE 8 (Mirella en Peter Etman). Na mooie verlotingsprijzen, geheel in het thema van de dag, was de spanning te snijden om te weten wie nu de derby der lage landen had gewonnen. Na het harde trainen van onze Belgische deelnemers na het verlies van vorig jaar waren de rode duivels gebrand om te overwinning te pakken. Met een zeer klein verschil van 4 punten, 324 om 320 slaagden de rode duivels erin om winnaar van de derby der lage landen te worden.

Gefeliciteerd rode duivels!

Namens de W&E commissie willen we alle deelnemers bedanken voor de mooie en gezellige derby der lage landen en tot volgend jaar!

Voor een foto overzicht klik:

hier (bekijken/downloaden via een Gmail account)

hier (downloaden tot 12 juli 2022)

TEAM Naam  Score STB Stand na STB Score vragen Beat the pro Totaal Positie na bonuspunten
NL Team 8 Kees van Someren
Dorien van Someren