Jeugd Golfwedstrijd op Golfcentrum Roosendaal op 16 oktober 2022

Zondag 16 oktober organiseerden Dimitri en Luuk van de jeugdcommissie weer de laatste jeugdwedstrijd van het jaar. Ook voor deze wedstrijd werden de jeugdleden uit Middelburg en Dongen uitgenodigd.

Voor deze laatste wedstrijd hadden zich 27 jeugdleden ingeschreven waarvan 4 uit Middelburg en 1 uit Dongen.

Het weer was fantastisch, het terras zat vol en om 17:00 uur werd de BBQ aangestoken.

De wedstrijd voor de beginners werd wederom gewonnen door Lizzy met een totaal van 38 slagen. Tweede werd Gus Lormann met 51 slagen en Beau Polderman derde met 56 slagen. Amber Jacobs is naar huis gegaan met de birdie trofee. Amber had 2 slagen nodig op hole 7.

Extra vermelding zeker waard is de prestatie van ons nieuwe jeugdlid Amelina Geraedts. Zij speelde haar eerste wedstrijd ooit en eindigde op 1 slag van de nummer 3.

De 9-holes wedstrijd bij de oudere jeugd werd gewonnen door Jonas Bellemans met 19 Stableford punten. Drie jeugdleden kwamen binnen met 18 punten. Zoals gebruikelijk speelt men dan een play-off.  Uiteindelijk is Nout Bosters (15 jaar oud) winnaar van de play-off geworden door Ethan Nuyten (8 jaar oud) van De Zeeuwsche te verslaan. Ethan wordt gezien als talent en speelt al het hele seizoen mee met de gevorderde jeugd.

Het Zeeuwsche jeugdlid Nicolas Blaha is als 4e geëindigd, ook met 18 punten. Nicolas kwam na zijn ronde overigens binnen op +1 van de baan. Hij had 34 slagen nodig. De baan in Roosendaal speelt 33 slagen (vanaf geel). Een hele mooie prestatie van Nicolas.

De birdie trofee ging naar Matthijs Mol. Matthijs speelde een birdie op de par-3 hole 2.

Maar er waren meer prijzen te vergeven. De jeugdleden uit Roosendaal speelden gedurende het gehele seizoen om een hele mooie, door Julbo zonnebrillen gesponsorde hoofdprijs.

In deze competitie is bij de beginners de Julbo Lizzy twv €44,95 gewonnen door Lizzy van Pul. Zij had in haar beste 3 wedstrijden 123 slagen nodig. Bij de gevorderden is de Julbo Powell, twv €69,95 gewonnen door Nout Bosters. Hij had in zijn beste 3 wedstrijden 68 Stableford punten verdiend.

De nummers 2 en 3 uit beide competities, te weten Jonas Bellemans en Ethan Nuyten én bij de beginners Beau Polderman en Gus Lormann hebben een door Jochem Schoone gesponsorde privé les gewonnen.

Allemaal van harte gefeliciteerd.

Daarnaast stelde Jublo nog 2 zonnebrillen ter beschikking voor onze jeugdleden. Florian Buyens heeft de Julbo Cruiser zonnebril twv €49,95 gewonnen en Jaida Polderman is met de Julbo Trip twv €69,95 naar huis gegaan.

En zoals gebruikelijk gingen alle jeugdleden weer naar huis met de gepersonaliseerde medaille als aandenken.

Om 17:00 uur is de BBQ aangestoken en hebben uiteindelijk een heel groot deel van de aanwezige jeugdleden, ouders, familieleden, jeugdcoaches en golfpro’s op een hele mooie nazomeravond genoten van een winterse barbeque verzorgd door Loof. Het was een hele leuke afsluiting van een heel leuk golfseizoen.

Op naar volgend jaar, met hopelijk meer wedstrijden samen met de jeugd uit Dongen en Middelburg, met meer deelnemers elke wedstrijd weer, meer afsluitende diners of buffetten. Dit was het eerste seizoen dat georganiseerd werd door Dimitri en Luuk. Zij hebben hier bijzonder veel plezier aan beleefd en zetten dat graag volgend jaar weer voort. Nu is het even lekker winterstop voor onze jeugdleden.