Speech 14 januari 2024

“Fore.”                 Goedemiddag allemaal.

Vooral eerst wil ik u namens het bestuur van Golfvereniging de Stok en het management team van Golfcentrum Roosendaal  de beste wensen meegeven voor 2024.

Proost.

Ik zal de speech verder kort houden zodat u weer rustig door kan gaan met het bijpraten over alle gebeurtenissen in de voorbije tijd en wat uw plannen zijn voor de toekomst.

Even een paar feitjes en wetenswaardigheden van de vereniging.

Voor de herencommissie was 2023 een mooi en leerzaam proces ondanks dat vele vrienden ons hadden verlaten. Het betekende een verlies van 20% aan deelnemers tijdens de wedstrijden…….. Er werden wedstrijden georganiseerd voor zowel 18 als 9 holers, zowel Stableford als Strokeplay……… Voor 2024 gaat de HC zich ook beraden op andere vormen van wedstrijden om het wat meer afwisselend te maken.

Regel en Handicap commissie heeft het afgelopen jaar 4 regellessen verzorgd in verband met de wijziging van diverse golfregels per 1 januari 2023……… Misschien dat een opfriscursus nog tot de mogelijkheden behoort in 2024?

In 2023 zijn 3.957 Qualifying kaarten gelopen door de leden van de vereniging. Uit de informatie van deze Q-kaarten heeft de NGF moeten constateren dat Hole 3 vanaf rood de moeilijkste hole is van Nederland en dat hole 4 op de vierde plaats komt…….. Altijd gedacht dat hole 1 de moeilijkste was. Er verdwijnen daar zoveel ballen in het water. Om maar te zwijgen over hole 6.

Op de senioren woensdag is het altijd gezellig druk. Dat zal in 2024 niet anders zijn.

De dinsdag dames dag heeft een relatief grote kern van speelsters die daar veel plezier aan beleven.

De W&E heeft een leuk jaar achter de rug met een redelijke bezetting aan deelnemers………. Een nieuwigheidje is dat de winterse kost wedstrijden zijn getransformeerd naar een 12 uurtjes wedstrijd. Doe mee, een aanrader

In 2023 zijn er geen klachten binnengekomen bij de klachtencommissie.

De redactiecommissie kunnen we niet genoeg bedanken voor de vele werkzaamheden die ze doen om alle informatie over de bühne te krijgen.

Ook wil ik niet onbenoemd laten de golfschool van Edwin Derksen die prachtig werk doet voor onze jeugd. En de medewerkers van Golfcentrum Roosendaal zoals de greenkeepers, barmedewerkers en de koks in de keuken.

Ik wil graag een groot applaus voor alle vrijwilligers die het ons mogelijk maken om te golfen in verenigingsverband met de medewerking van het Golfcentrum.

De ALV vindt plaats op 27 maart en u ontvangt de verslagen van de diverse commissies op de website.

Voor wat betreft de baan kan ik zeggen dat er alles aan gedaan wordt om hole 3 en 4 weer speel klaar te hebben tegen de tijd dat we er normaal gesproken ook over konden beschikken. Met andere woorden na de werkzaamheden zullen er grasmatten worden gelegd. En dat groeit beter aan dan inzaaien. Ook zal er aan de afwatering worden gewerkt op deze holes. Voor het overige zijn de faciliteiten zeer goed te noemen. Dus maak daar gebruik van in de winter.

Tevens willen we u uitnodigen voor de opening van het nieuwe golfjaar met Golfcentrum Roosendaal, de golfschool Edwin Derksen en onze vereniging op 20 april. Informatie hierover volgt nog.

Onze wedstrijd kalender is inmiddels geplaatst op de website dankzij onze onvolprezen redactiecommissie. Hangt ook op het prikbord.

En daarmee wil ik en toost uitbrengen op u en uw naasten.

Het gaat u allen goed in 2024. Veel golfplezier.