Verslag handicarttoernooi 2019

23 deelnemers hadden zich aangemeld en waren ook allemaal aanwezig. De weersverwachting gaf aan dat er enkele buien zouden komen maar daar hebben we gelukkig geen last van gehad. Het is mooi droog gebleven.

Ondanks de 23 deelnemers vonden we het aantal aanmeldingen toch tegenvallen. We hebben als vereniging ongeveer 85 handicart pashouders en daar had ik toch wel wat meer deelnemers van verwacht. We hopen maar dat er volgend jaar meer deelnemers zijn.

Hoe dan ook: alle deelnemers hadden er duidelijk zin is: wederom was het aan de wedstrijdtafel dringen geblazen om mulligans te kopen, zodat de wedstrijdleiding op nagenoeg alle kaarten drie stickertjes kon plakken. Iedere speler kreeg per gekochte mulligan een golfbal geschonken door de Stichting Handicartl. De deelnemers hoefden tijdens de wedstrijd dus niet op een balletje meer of minder te letten. Men kon lekker vrijuit slaan: bal (onvindbaar) in de rough of in het water. Geen nood, mulligans en ballen genoeg.

De wedstrijd werd gespeeld over 18 holes

Het mooie weer zorgde voor een leuke strijd. Die begon al bij hole 1. Want hoewel deze hole toch bekend staat als lastig, passeerden nagenoeg alle spelers in een bemoedigend aantal slagen de sloot en wisten daarna door enkele puttings strokes op de green van hole 1 een aantrekkelijke startscore te noteren op de kaart.

Toen iedereen gestart was en de prijzentafel gereed gemaakt had ben ik (René) een kijkje gaan nemen bij hole 9. Wat is dat toch een mooi uitzicht vanaf het terras. Het was wel droog maar toch had het vlak voor aanvang van de wedstrijd nog licht geregend. Hierdoor waren de greens toch nog vochtig en werd door diverse deelnemers te zacht geput.

Hoe dan ook: de wedstrijd verliep voor hun zeer voorspoedig. Trouwens op iedere hole werd gestreden voor een goede positie.
Dat bleek helemaal toen de spelers na 18 holes terugkeerden in het clubhuis en de kaarten inleverden: er werden goede scores binnengebracht.
Inmiddels waren de prijzentafels ingericht, zowel voor de wedstrijdprijzen als voor de verlotingsprijzen, die door onze sponsors waren geleverd. In afwachting van de prijsuitreiking, maar uiteraard onder het genot van een glaasje wijn, bier of fris, konden de binnenkomers zien wat ze zouden kunnen winnen…….

Om circa 15:00 uur was het zover en maakte de wedstrijdleiding de prijswinnaars bekend:

Cat. 1 Dames: 1 Annemieke Büller-Kluver (39 Stf.)
2 José Naus v.d. Wetering (34 Stf.)
3 Corry Brosens-Lazeroms (32 Stf.)

Cat. 1 Heren 1 Ludo Brosens (41 Stf.)
2 Rob Snoek (40 Stf.)
3 Rinie Buijs (39 Stf.)

Cat. 2 Dames 1 Anne Looijestijn – Clearie (38 Stf.)
2 Ciel Wiesman-Lamers (30 Stf.)

Cat. 2 Heren 1 Alexander Weerheim (44 Stf.)
2 Kees van den Broek (32 Stf.)

In de cat. 2 waren zowel bij de heren als bij de dames maar twee deelnemers.

De winnaars in cat.1, zowel bij de dames als bij de heren mogen onze vereniging vertegenwoordigen bij de regiofinale op Golfclub Zeegersloot, vrijdag 20 september 2019.

De totale opbrengst, d.w.z. inschrijfgeld, donaties, verkoop mulligans en extra loten kwam (na aftrek van het prijzengeld, € 92,00) uit op € 510,50. Zeker gelet op het aantal deelnemers een mooi resultaat.

Nadrukkelijk willen wij de sponsoren van deze dag bedanken:

H&L Accountants & Belastingadviseurs

Timmerbedrijf Koevoets

Albert Heijn Tolberg

Ton Dankers

Stichting Handicart

Wedstrijdleiding Handicarttoernooi 2019

René Schuurbiers
Bert Weerheim

Handicart toernooi zondag 28  juli 2019

Golf is een uitdagende sport en goed voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid. Door te blijven golfen blijf je actief.

Missie: De missie van Stichting Handicart is mobiliteit te verschaffen aan mindervalide golfers om hen daarmee in staat te stellen het golfspel te blijven beoefenen. Daarmee geeft de stichting deze groep golfers de mogelijkheid zowel lichamelijk als ook geestelijk actief te blijven.

Visie: Door middel van eigen bijdragen door de pashouders, donaties, giften, legaten en schenkingen verkrijgt de Stichting de benodigde inkomsten om eigen Handicarts aan te schaffen. Deze Handicarts worden geplaatst op golfclubs in Nederland (inmiddels 112). Daarnaast huurt Stichting Handicart jaarlijks ook nog bijna 200 golfkarren op 57 banen in Nederland. Deze golfkarren worden vervolgens door de deelnemende banen tegen een laag tarief aan de pashouders van Stichting Handicart ter beschikking gesteld.

HANDICARTTOERNOOI ZONDAG 28 juli 2019

Aan alle leden van Golfvereniging De Stok

Mocht het aan uw aandacht ontsnapt zijn, mocht u net terug zijn van een langdurige vakantie
of mocht u wellicht met het weer rekening hebben willen houden, kortom om wat voor reden
ook, graag willen wij u nog even herinneren aan de inschrijving voor het handicarttoernooi.
Op zondag 28 juli wordt weer de Handicart-wedstrijd georganiseerd.
Om aan de Handicart wedstrijd mee te mogen spelen moet u lid zijn van Golfvereniging De
Stok en minimaal in bezit zijn van baanpermissie. De wedstrijdvorm is Stableford, 18 holes
en non-qualifying.

De Handicart wedstrijd wordt in 2 categorieën gespeeld, nl categorie 1:
HCP = < 36 en categorie 2: HCP >= 37.
Voor spelers met alleen baanpermissie geldt een deelname hcp van 54. De heren en dames spelen respectievelijk van de gele en rode tee.
Voor beide wedstrijden kunt u maximaal 3 mulligans kopen à € 2,50 per stuk. (mulligans mag je gebruiken als vervangende slag zonder straf)

Het inschrijfgeld voor onze handicartwedstrijd bedraagt € 12,50.
Het geld dat we innen van de inschrijvingen en de verkoop van mulligans gaat geheel naar de Stichting Handicarts.
De dames- en herenwinnaar van categorie 1 gaan naar de Handicart-regiofinale, die dit jaar is op vrijdag 20 september 2019 op golfbaan Zeegersloot bij Alphen aan de Rijn.
Er zijn meerdere mooie prijzen te winnen.
Wij hopen op veel deelnemers en natuurlijk op mooi weer.

Tot ziens op zondag 28 juli.

Link Affiche