Hoera de baan gaat open!!

Beste mensen,

Vanaf maandag 11 mei 2020 is het Golfcentrum Roosendaal weer geopend.
Uiteraard onder de voorwaarden zoals opgesteld door het RIVM en de noodverordening van de Veiligheidsregio.
Nadere info komt  zo snel mogelijk via de gezamenlijke nieuwsbrief.
Uiterlijk komend weekend volgt de informatie over het hoe en wat omtrent het opstarten van de verenigingsactiviteiten.

Het bestuur wenst iedereen veel golfplezier en een goede gezondheid.

Beste golfers,

eindelijk is het zover. Vanaf 11 mei mag de baan weer open. Wat zijn we blij met dit nieuws. Voor U als golfer maar ook wij als club, baan(eigenaar) en golfschool zijn eraan toe. Samen golfen met veel plezier is immers ons bestaan en onze passie.

Het enige voorbehoud is dat de gemeente toestemming moet geven om weer open te gaan. Alle protocollen zijn ingeleverd, de aanvulling van de NGF volgt vanmiddag, dus zodra we akkoord hebben mogen we open. Voor de gezondheid en de veiligheid van de golfers, gelden naast de landelijke maatregelen ook speciale regels en afspraken die we met u willen maken. We zullen wekelijks deze afspraken evalueren.

STARTTIJDEN:

• Alle golfers dienen verplicht een starttijd te boeken bij voorkeur online via de website of de ‘’ikgagolfen app’’, anders telefonisch. Hopelijk is dat vanaf vrijdag mogelijk.
  • Inlopen of op de bonnefooi aanwaaien om te vragen naar een starttijd is geen optie
  • De flight bestaat uit maximaal 3 personen
  • De interval is van 7 naar 8 minuten verhoogd
  • Er kunnen in aanvang alleen 9-holes geboekt worden. Reden 1 is dat we iedereen de gelegenheid willen geven te spelen en reden 2 is dat de toestroom op hole 10 teveel druk legt
  • De golfers mogen drie keer per week een tee-tijd reserveren. U kunt altijd na deze drie ronden op de dag zelf bellen of er een starttijd open is
  • We willen de mensen die niet werken vragen om de weekenden zoveel mogelijk vrij te houden voor de werkenden
  • U kunt drie dagen van tevoren uw tijd reserveren, dus vrijdag voor maandag, zaterdag voor dinsdag enzovoort

OVERIGE REGELS:

• Een starttijd van tevoren boeken is verplicht
  • Maximaal 15 minuten voor de starttijd bent u meer dan welkom
  • Aanmelden bij de receptie in het restaurant via de trap naar het terras is verplicht waarna de golfers via de trap naar de hal doorlopen naar de tee met eventueel een stop in de locker
  • De 1.5 meter regel is overal van toepassing, tenzij er gegolft wordt met iemand uit het eigen huishouden
  • Bij verkoudheidsverschijnselen, hoesten of niezen van u zelf of iemand in uw huishouden vragen wij u thuis te blijven
  • Buggies zijn toegestaan voor 1 persoon of voor 2 personen als u uit hetzelfde huishouden komt
  • De driving range en oefengreen zijn toegankelijk mits de 1,5 meter strikt gehanteerd wordt.  U dient zelf u ballen emmertje te reinigen en in uw bay blijven wachten totdat de balkenmachine vrij is om nieuwe ballen te halen.
  • De toiletten op de drivingrange en in de kleedkamer zijn toegankelijk maar de douches en kleedkamers zijn niet in gebruik. We vragen u wel zoveel mogelijk thuis naar de WC te gaan
  • De harken in de bunkers zijn verwijderd. We vragen u met klem om na het betreden van de bunker het oppervlak zo glad mogelijk achter te laten met uw schoen en/of club
  • De vlaggenstok mag niet aangeraakt worden. De hole is zo geprepareerd dat dit ook niet nodig is
  • Ballenwassers en prullenbakken zijn verwijderd. Wij vragen u uw afval mee naar huis te nemen en daar weg te gooien
  • Wij vragen u na de ronde of het oefenen meteen naar huis te gaan en gelukkig veranderd ook dat snel. Op 1 juni nodigen wij u uit op het terras.

SPECIFIEK VOOR DE LEDEN:
De vereniging informeert u na vrijdag omtrent de opstart van activiteiten. Wedstrijden mogen nog niet, maar we hebben morgen overleg om te kijken wat we wel voor u kunnen doen.

RESPECT EN BEGRIP:

Wellicht het belangrijkste. We zijn als golfers gelukkig bekend met etiquette en regels,  maar we willen u vragen om elkaar met respect te behandelen en letterlijk en figuurlijk de ruimte te geven. Rutte zei het mooi, we zijn samen verantwoordelijk, spreek elkaar aan indien nodig. We zitten in een overgangsfase  en gaan hopelijk naar de controlefase ‘als het kan’. En het kan als we ons samen aan de regels houden.

We vragen u ook om de aanwijzingen van het personeel van Golfcentrum Roosendaal  en de bestuursleden en commissieleden van de vereniging op te volgen. Wij zullen er alles aan doen om het voor u en andere golfers zo plezierig mogelijk te maken. Dat is ons werk en we hebben geen keuze gemaakt om handhaver te worden en we hopen dan ook dat dat niet nodig is.

We wensen u na deze lange afwezigheid vooral veel, heel veel speelplezier.

GOLFVERENIGING DE STOK | Eduard Tonissen
GOLFCENTRUM ROOSENDAAL | Patty Smit