EINDELIJK WEER EEN BALLETJE SLAAN !!

Na 2 maanden gedwongen te zijn geweest niet ons favoriete spelletje golf te mogen spelen, is het eindelijk weer zo ver dat we groen licht hebben gekregen om vanaf maandag 11 mei, weer een balletje te slaan.

Om weer te kunnen golfen en dan niet besmet te raken met het Corona virus, dus om ons zelf te beschermen, zijn er noodzakelijke afspraken en regels gemaakt, welke regelmatig worden geëvalueerd en zo nodig aangepast.

Zodra die afspraken en regels wijzigen, melden we dat z.s.m. aan jullie.

STARTTIJDEN BOEKEN:

• Alle golfers dienen verplicht een starttijd te boeken bij voorkeur online via de site van Golfcentrum Roosendaal – Golfbaan – Starttijd reserveren, anders telefonisch naar 0165-54 40 80.
  • Inlopen of op de bonnefooi aanwaaien om te vragen naar een starttijd kan en mag niet, altijd 3 dagen vooraf reserveren!
  • Een flight bestaat uit maximaal 3 personen. Als 1 of 2 persoons flight hebt aangemeld, kan het zijn dat je bij een andere flight wordt ingedeeld. Dit is afhankelijk van het aantal aanmeldingen.
  • De interval tussen de flights is van 7 naar 8 minuten verhoogd, houd je aan die tijd en houd altijd voldoende afstand, het gaat om je gezondheid.
  • Er kunnen in aanvang alleen 9-holes geboekt worden. Reden 1 is dat we iedereen de gelegenheid willen geven te spelen en reden 2 is dat de toestroom op hole 10, als we 18 hole’s lopen, te veel druk legt.
  • Alle leden van de vereniging mogen drie keer per week een tee-tijd reserveren, de inschrijvingen bij de heren, dames, senioren en MAC, via E-Golf4U tellen hierbij wel mee! Deze regel is in het leven geroepen om ieder lid in de gelegenheid te stellen te spelen. Je kunt na dat je deze drie ronden hebt verbruikt, altijd op de dag dat je een extra rondje wilt spelen, bellen of er een starttijd vrij is, in principe staat de baan daar heel welwillend tegenover!
  • We willen de leden die niet meer werken verzoeken, om de weekenden zoveel mogelijk vrij te houden voor de werkenden, zodat die ook aan bod kunnen komen voor een rondje golf.
  • Als je een individuele ronde speelt kun je /moet je 3 dagen van tevoren een starttijd reserveren, dus vrijdag voor maandag, zaterdag voor dinsdag enzovoort.
  • Als je meedoet met een rondje golf georganiseerd door een van de commissies, dien je 4 dagen vooraf in te schrijven via E-Golf4U, tot 12.00 uur s ’middags.

OVERIGE REGELS TER VOORKOMING DAT U BESMET RAAKT DOOR HET CORONAVIRUS:

• Een starttijd van tevoren boeken is verplicht.
  • Maximaal 15 minuten voor de starttijd meld je je aan.
  • Aanmelden bij de receptie in het restaurant, via de trap naar het terras is verplicht. Daarna binnendoor via de trap naar de hal, direct doorlopen naar de tee met eventueel een stop in de locker.
  • De 1.5 meter regel is overal van toepassing, tenzij er gegolft wordt met iemand uit hetzelfde huishouden.
  • Bij verkoudheidsverschijnselen, hoesten of niezen van je zelf of iemand in je huishouden vragen wij je thuis te blijven.
  • Buggy’s zijn toegestaan voor 1 persoon of voor 2 personen als u uit hetzelfde huishouden komt.
  • De drivingrange en oefengreen zijn toegankelijk mits de 1,5 meter strikt gehanteerd wordt.  U dient zelf u ballen emmertje te reinigen en in uw Bay te blijven wachten totdat de ballenmachine vrij is.
  • De toiletten op de drivingrange en in de kleedkamer zijn toegankelijk maar de douches en kleedkamers zijn niet in gebruik. We vragen u wel zoveel mogelijk thuis naar de WC te gaan.
  • De harken in de bunkers zijn verwijderd. We vragen je met klem om na het betreden van de bunker het oppervlak zo glad mogelijk achter te laten met je schoen en/of club.
  • De vlaggenstok mag niet aangeraakt worden. De hole is zo geprepareerd dat dit ook niet nodig is.
  • Ballenwassers en prullenbakken op de baan zijn verwijderd. Neem je afval mee naar huis.
  • Wij vragen je na je rondje golf of het oefenen op de drivingrange of putting green meteen naar huis te gaan, omdat de horeca tot 1 juni nog gesloten blijft.
  • Wedstrijden mogen nog niet, maar we blijven in overleg om te kijken wat we wel kunnen doen.
  • Als we ons met zijn allen niet aan deze regels houden bestaat de kans dat de openstelling van de baan wordt ingetrokken door Gemeente Roosendaal. Er is ons verzekerd dat er in deze gehandhaafd zal worden !!

RESPECT EN BEGRIP:

Wellicht het belangrijkste. We zijn als golfers gelukkig bekend met etiquette en regels,  maar we willen jullie vragen om elkaar met respect te behandelen en letterlijk en figuurlijk de ruimte te geven, dus minimaal 1,5 meter. Rutte zei het mooi, we zijn samen verantwoordelijk, spreek elkaar aan indien nodig. We zitten in een overgangsfase  en gaan hopelijk naar de controlefase ‘als het kan’. En het kan als we ons samen aan de regels houden.

• Als we ons niet aan de regels houden krijgen we een officiële waarschuwing van de Baan. Houden we ons daarna nog niet aan de afgesproken regels, dan mogen we een maand lang de Golfbaan niet betreden, een maand schorsing dus !!!

EN DAN NOG DIT:

• Alle vaste starttijden die al door jullie geboekt waren, zijn nu vervallen.
  • De drivingrange is open. De ballenemmertjes dien je zelf te desinfecteren, hiervoor is een spuitbus aanwezig.
  • De MAC (maandagavond competitie) van a.s. maandag 11 mei is vervallen !!
  • Er mogen nog geen wedstrijden gespeeld worden. Activiteiten die door de Commissies worden georganiseerd zijn géén wedstrijd, maar een activiteit, die noemen we voorlopig: “Heren Samen de Baan in”,  “Dames Samen de Baan in”,  “Senioren Samen de Baan in” en “MAC Samen de Baan in”.
  • De baan ligt er momenteel fantastisch bij, laten we het zo houden !! Repareer pitchmarks en zolang er geen hark in de bunker aanwezig mag zijn, egaliseer het zand met je voet en eventueel je club.

We vragen je dringend,  om de aanwijzingen van het personeel van Golfcentrum Roosendaal  en de bestuursleden en commissieleden van de vereniging op te volgen.

Tot slot wensen we jullie vooral veel, heel veel speelplezier !!

E. Tonissen                                                                                                    J. Stolk

Voorzitter                                                                                                       Secretaris