Nadere kennismaking met nieuwe voorzitter van Golfvereniging De Stok

Mijn naam is Jan Looijestijn.

Ik wil mij graag aan u voorstellen als nieuwe voorzitter van ‘Golfvereniging de Stok’.

Tijdens de ALV van 14 oktober ben ik gekozen tot lid van het bestuur van de vereniging. Op de bestuursvergadering van 28 oktober ben ik unaniem tot voorzitter gekozen. Aan mij nu de moeilijke taak om Eduard Tonissen op te volgen die de functie van voorzitter gedurende de laatste 12 jaren met verve heeft vervuld.

Ik ben geboren en getogen in Noordwijkerhout. Tijdens mijn studie aan de HAS te Den Bosch ben ik in 1976 met een Schotse dame, Anne, getrouwd. Wij hebben geen kinderen.

Sinds 2017 ben ik met pensioen. Mijn laatste werkkring was bij Koninklijke Ahrend NV, waar ik 18 jaren werkte als hoofd financiële administratie bij Ahrend Productiebedrijf St-Oendenrode b.v..

Mijn grootste hobby is golfen en de golfsport in het algemeen. Mijn GVB haalde ik in begin jaren 90 van de vorige eeuw op Toxandria. Ik werkte in die tijd bij de Pro Golfshop U.A. van de PGCA. De Pro Golfshop U.A. is in de jaren 90 verkocht aan de van Eerd Groep en was daarmee de  start van Jumbo Golf.

In 2008 ben ik lid geworden van Golfvereniging de Stok. Anne, mijn vrouw, is eind 2014 ook lid geworden. Tot mijn pensioen in 2017 speelde ik, wegens gebrek aan tijd, alleen W&E wedstrijden. Daar kwam ik meestal wel dezelfde mensen tegen. Nu ik meer tijd heb speel ik ook op de vrijdag met de heren. Anne en ik spelen ook regelmatig op andere banen, met name tijdens onze vakanties, zoals in de Algarve, zie onderstaande foto. Ook heb ik nog steeds les van Ferry Holthuysen. Voor het onderhoud van mijn spel is dat hard nodig. Mijn EGA handicap is inmiddels 14.5

Golfvereniging de Stok is een prachtige vereniging met veel gezellige golfliefhebbers als lid. De vereniging werd in 2005 opgericht en telt inmiddels meer dan 400 leden inclusief veel jeugd. Ik heb me verkiesbaar gesteld in de hoop te kunnen bijdragen aan het in stand houden van de vereniging, het in stand houden van de gezellige sfeer binnen deze vereniging en het daar waar mogelijk vergroten en verbeteren van de vereniging samen met u.

Wegens  de COVID-19 uitbraak is dit voor iedereen een moeilijke tijd. Gelukkig kunnen wij momenteel nog steeds spelen, maar jammer genoeg is de gezelligheid er grotendeels van af omdat een koffie of pilsje drinken na een rondje golf er op dit moment niet meer in zit. Toch wil ik u dringend vragen om op de baan en in het clubhuis de COVID-19 regels, zoals 1,5 meter afstand, geen handen schudden, binnen mondkapjes dragen enz. zoals de verordeningen en protocollen voorschrijven strikt op te volgen. Alleen dan zullen wij kunnen blijven golfen. De koffie komt later.